Untitled Document

10 września 1939, niedziela

Cele Luftflotte 4 nie zmieniły się. W dalszym ciągu zwalczano wycofujące się wojska polskie znajdujące się na wschód od Wisły.
Fl.Div. 1 przyjęła za swe cele ruchy transportowe i kolumny marszowe na wschód od Wisły, którymi wycofywano sie w kierunku Lwowa.

 

Stab i Stabsstaffel/KG4
Między godz. 04.45 a 08.50 He 111P, 5J+FA z załogą obserwatora Lt. Wichartza rozpoznawał drogi i połączenia kolejowe w rejonie Piotrków - Lublin - Piaski - Luterski - Pawłów - Chełm - Włodawa - Kowel - Zabłocie - Kamień Koszyrski - Wablocie. 8 bomb SC 50 zrzucono na dworzec kolejowy w Kowlu. W drodze powrotnej nad Wieluniem awarii uległ prawy silnik Heinkla. Mimo tego maszyna bez problemów powróciła na macierzyste lotnisko. Mniej więcej w tym samym czasie realizował podobne zadanie He 111P, 5J+IA z załogą obserwatora Lt. Stauera (czas lotu: 04.50 - 09.20). Lotnicy rozpoznawali w rejonie Lublin-Łuck-Zamość-Krasnystaw. W rejonie Hrubieszów-Włodzimierz zauważono polski samolot przemieszczający się na niskim pułapie. Bomby zrzucono na lotnisko w Łucku, gdzie znajdowało się 15-20 samolotów. O godz. 07.20 pokazały się nad Kowlem 3 myśliwce, ale do walki nie doszło.
Od godz. 14.05 do 18.50 załoga obserwatora Lt. Anderscha rozpoznawała wyniki bombardowań w rejonie Lublin - Chełm - Kowel - Łuck - Włodzimierz - Hrubieszów - Zamość - Włodawa - Puławy. Z jakiś przyczyn lotnicy nie zaobserwowali nalotu na Łuck, zaś mechanik pokładowy meldował o 7 myśliwcach.

 

II/KG4
Od godz. 14.45 do 17.15 20 He 111P (klucz prowadzący: 2 samoloty oraz po 6 na eskadrę) operowało w rejonie Lublin - Garwolin - Garbów - Markuszów - Kurów - Ryki (4 .Staffel), Lublin - Kurów - Garwolin (5. Staffel) oraz Lublin - Trojanów (6. Staffel).

 

<< 09.09   wróć do KG4  11.09 >>