Untitled Document

11 września 1939, poniedziałek

Zadanie Luftflotte 4 polegało na bombardowaniu polskich wojsk wycofujących się przez Warszawę. Oprócz tego na wschód od Wisły (obszar Puławy - Dęblin i Warszawa - Lublin) miano atakować polskie kolumny, aby tym samym wesprzeć natarcie 10. Armii oraz ułatwić tworzenie własnych przyczółków na wschodnim brzegu rzeki.
Do Fl.Div. 1 należało wykonywanie ataków na wojska przekraczające linię Koło - Kutno w kierunku południowym. Bombardowanie transportów oraz kolumn marszowych na wschód od Wisły i Sanu miało doprowadzić do sparaliżowania odwrotu w kierunku obszaru wokół Lwowa.

Stab F.Div. 1 utracił tego dnia w okolicy Oels Dorniera Do 17U, W.Nr 2429. Samolot siadł na brzuchu z powodu awarii silnika i uległ zniszczeniu (80%). Załogę tworzyli: pilot Uffz. Werner Titz, obserwator Obstlt. Erich Fitzau (Pfitzer?), radiooperator Uffz. Werner Horn, mechanik pokładowy Ogefr. Kurt Tylli. Wszyscy lotnicy doznali obrażeń, przy czym rany obserwatora okazały się ciężkie.

 

Stab i Stabsstaffel/KG4
O godz. 09.50 obszar operacyjny pułku poszerzono do miejscowości Kowel.
Między godz. 04.45 a 09.15 He 111P, 5J+EA z załogą obserwatora Lt. Stauera rozpoznawał linie kolejowe i drogi w rejonie Dęblin - Kowel - Włodzimierz - Kraśnik.
Od godz. 10.40 do 14.35 rozpoznanie w rejonie Dęblin - Lublin - Chełm - Luboml - Kowel - Włodzimierz - Zamość - Krasnystaw przeprowadził He 111P, 5J+IA z załogą pilota Olt. Schieckla. Bomby zrzucono na drogę Zamość - Hrubieszów.
Cały klucz prowadzący wraz z Kommodore pułku operował nad drogą Brześć - Włodawa (czas lotu: 13.20 - 17.10). Na drodze, którą miały zbombardować grupy pułku nic się nie działo. Załoga Kommodore wysłała do reszty załóg radiotelegramz rozkazem zmiany celu, ale rozkaz doszedł do bombowców zbyt późno, co spowodowało, że tylko połowa załóg zareagowała odpowiednio do sytuacji.

 

II/KG4
Od godz. 08.20 do 10.50 9 He 111P (4. Staffel: 7 maszyn, 6. Staffel: 2) udało się kluczami przeciwko liniom kolejowym Lublin - Kraśnik - Wilków - Puławy - Chełm.
3 He 111P z 6. Staffel zbombardowały instalacje kolejowe w rejonie Lublin - Kurów - Kraśnik między godz. 11.31 a 14.00
Między godz. 12.25 a 15.30 6 He 111P z 5. Staffel zaatakowało urządzenia kolejowe w rejonie Biskupice - Chełm.

Ostatni lot przeprowadził klucz prowadzący w rejonie Chełm - Lublin - Kraśnik (czas lotu 13.20 - 17.20). Koło Brześcia i Białej Podlaskiej formację ostrzelała art. plot. Odłamki pocisku nieznacznie uszkodziły płat Heinkla 5J+AC. Na lotnisku w Brześciu załogi zaobserwowały 3 samoloty.

<< 10.09   wróć do KG4  12.09 >>