|
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
>> Szkolenie pilotów 1933 - 1945 <<
W latach skrytego rozbudowywania niemieckich sił powietrznych (1933-35) organizacją skupiającą młodzież zafascynowaną lotnictwem był DLV - Deutsche Luftsportverband (Niemiecki Związek Sportów Lotniczych) z podziałem na:
17 kwietnia 1937r. utworzono NSFK - Nationalsozialistisches Fliegerkorps (Narodowosocjalistyczny Korpus Lotniczy), który zastąpił DLV oraz inne, zarówno cywilne, jak i podległe SA, SS, HJ kluby lotnicze. Zainteresowanych NSFK odsyłam tutaj: http://www.dws.xip.pl/reich/nsfk/nsfk.html
Bardzo szybko stare Fliegerübungsstellen zostały przekształcone w Flugzeugführerschulen E - szkoły pilotów rezerwy, podlegające Dowództwu Szkół Lotniczych (Kommando der Fliegerschulen) a zatem Luftwaffe. W tym samym czasie Luftwaffe zmieniło struktury szkół i przekształciło DVS - Deutsche Verkehrsfliegerschulen (szkoły pilotów cywilnych) w Flugzeugführerschulen (FFS) Flugzeugführerschulen (FFS) dzieliły się na 3 odrębne grupy: W listopadzie 1938 roku FFS (A) i FFS (B) połączono w nowy rodzaj szkół - FFS (A/B).
Szkoły lotnicze A/B dostarczały przyszłym pilotom wiedzę teoretyczną z dziedziny lotnictwa, maszynoznawstwa, materiałoznawstwa, nauki o prądach i ruchu powietrznym, meteorologii, nawigacji itd. niezbędną do pilotowania maszyn klas od A1 do B2.
Po ukończeniu kształcenia wystawiany był dokument uprawniający do pilotowania samolotów Luftwaffe. Umożliwiał on dalsze kształcenie w lotniczych szkołach wojskowych oraz w szkołach C.
Istniały samodzielne szkoły lotnictwa (1-10 i od 110) oraz szkoły lotnictwa, które podporządkowane były dywizjonom kształcenia pilotów. Po ukończeniu kształcenia w szkołach lotnictwa A/B przyszli piloci przechodzili do szkół C. Celem było kontynuowanie nauki wykształconych już pilotów (licencja B2) na ciężkich, wielosilnikowych samolotach, intensyfikacja znajomości nawigacji, oprzyrządowania lotniczego i meteorologii oraz towarzyszące temu wprowadzenie do nauki o lotach nocnych i lotach bez widoczności (wg przyrządów). Później piloci przechodzili specjalistyczne kształcenie użycia uzbrojenia w szkołach myśliwskich, bombowych, bombowców nurkujących, rozpoznawczych i morskich (Jagdfliegerschulen, Grosse Kampffliegerschulen, Sturzkampffliegerschulen, Aufklärungsfliegerschulen, Fliegerwaffenschulen (See)). Z upływem czasu, w okresie wojny szkoły zasilano w zdobyczny sprzęt lotniczy. Na początku wojny ze Związkiem Radzieckim nakazano dużej części szkół utworzenie eskadr kurierskich i łącznościowych. Eskadry te były następnie wcielane na wschodzie do poszczególnych AOK, dywizji, flot powietrznych. Wracały, częściowo po wymianie personelu z jednostkami frontowymi, do szkół. Dziękuję za pomoc w tłumaczniu Januszowi Grabowi! Opracowano na podstawie: << Powrót do Różności Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|