|
|
---|---|
|
Heinkel He-45 Konstruktorem samolotu był prof. dr Ernst Heinkel, który w 1922 za własne pieniądze założył własną wytwórnię samolotów. Dla utrzymania wówczas w tajemnicy przed opinią światową faktu rozpoczęcia odbudowy niemieckiego lotnictwa wojskowego samolot ten nazwano oficjalnie "dwupłatowcem treningowym". Był to pierwszy lądowy samolot rozpoznawczy późniejszej Luftwaffe. Prace nad He-45 rozpoczęto w 1931 roku, a już w maju oblatano prototyp HD-45a. Produkcja seryjna ruszyła w 1933 z licencji w zakładach: BFW, Focke-Wulf i Gotha. Na przełomie lat 1934-35 pojawiły się nieliczne He-45 Mo-4 i Mo-5 służące do prób silników, jako latające hamownie. Część He-45 wyeksportowano do Chin pod oznaczeniem He-61. W wojnie domowej w Hiszpanii samoloty He-45 były używane przeciwko wojskom republikańskim. Intensywne zastępowanie przestarzałych He-45 przez nowocześniejsze Hs-126 nie zostało zakończone przed wybuchem wojny. Latem 1939 samoloty He-45 znajdowały się (obok He-46 i Hs-126) w 11 eskadrach stacjonujących w pobliżu granicy polskiej: w Grossenhainie (pod Dreznem), w Stargardzie Szczecińskim, w Brzegu, w Reichenbergu oraz w 2 eskadrach w Królewcu. Ostatnie He-45 były stosowane jeszcze w 1942 przeciwko ZSRR. W tym czasie powstały tzw. Störkampfstaffeln, wyposażone w różne typy maszyn w większości ze szkół lotniczych, które miały stanowić odpowiedź na radzieckie jednostki wyposażone w dwupłatowe Polikarpow Po-2.
Dane taktyczno techniczne Konstrukcja: mieszana, kadłub pokryty płótnem. Silnik BMW-VIU o mocy 552 kW Uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe 7,9 mm Długość - 10,0 m Opis ze strony http://samoloty.webd.pl/index.html Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|